torsdag 19 september 2013

KAN MAN FÅ ETT ROLIGARE SMS?

Som ni såg igår så var det det hemresa för Morgan. Han åkte härifrån strax efter lunch och hade några timmars resa framför sig innan han var hemma i Mariannelund.
Idag strax efter 12 plingade det till i min kompis iPhonen och vad hittar jag där. Jo den här bilden tagen i de småländska skogarna på en glad vovve och hans nya husse. Och meddelandet löd som följer:

"Första kantarellsöket! Sov 8 timmar inatt, ätit, säger till när han behöver gå ut - helt fantastiskt. Tack, Eva!!! Kram Harriet "

Man kan inte bli gladare över ett sånt litet meddelande som uppfödare. Så jag säger Tack jag också.

Sedan kan jag inte låta bli att bli aningens avundssjuk. Här har jag gått och gått med hundarna och spanat så ögonen blöder, efter svamp. Först letade jag dom gula kantarellerna och hittade några små gula knappnålar och väntade bara på att dom skulle bli stora. Men dom torkade bort. Sedan har jag letat efter dom där härliga höstkantarellerna men inte hittat spåret av en enda. Och här flyttar Morgan och hittar kantareller på sin första skogsluff. Det är tydligen i Småland man ska bo om man ska få chansen till en svampmacka i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar